Jesteś kreatywny? Działaj!
Młodzi ludzie w każdej chwili mogą wyjść z inicjatywą i założyć własny biznes, o czym pisaliśmy w ostatnim numerze. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, by zadebiutować w branży kreatywnej, choć warto wiedzieć, z czym wiąże się praca w tym sektorze, i jak można przygotować się do funkcjonowania w creative industries.
2020-03-05, 15:09

Pod hasłem branża kreatywna kryją się wszelkie wytwory i usługi mające wartość artystyczną lub rozrywkową. Od aktorów i pisarzy przez dziennikarzy po event managerów, administratorów kont firmowych w serwisach społecznościowych i influencerów, którzy pod własnym nazwiskiem reklamują w internecie wybrane towary – oni wszyscy pracują w branży kreatywnej i, zgodnie z wyliczeniami PARP („Przemysły kreatywne w Polsce – perspektywy rozwoju”), stanowią aż 4,6 proc. zatrudnionych w Polsce. To oni rewitalizują tereny pofabrycznej Łodzi i hale, które od czasów świetności gdańskiej stoczni świecą pustkami, wypuszczają na rynek autorskie marki odzieżowe i rejestrują agencje PR-owe. Co ich łączy? Talent, ambicja i samodyscyplina. Nie bez znaczenia jest też znajomość tricków, które pomagają w efektywnej i jakościowej pracy.

Oczytanie i lekkie pióro są efektem wielu przewertowanych stron i przeanalizowanych tekstów. Łatwość w przyswajaniu zagranicznej terminologii i umiejętność odnajdywania się w nowych projektach, które z powodzeniem realizowane są już za granicą, stanowią mniejszy problem, kiedy dobrze operuje się językami obcymi. Kiedy talent plastyczny lub smykałka komputerowa połączone są ze studiami, które dają np. marketingowe know-how, łatwiej jest o sprecyzowanie biznesplanu i start w działaniu. Do podjęcia ryzyka i innowacyjności zachęca Komisja Europejska, która właśnie w sektorze kreatywnym upatruje ekonomicznej przeciwwagi dla nowoczesnych potęg azjatyckich.

Praca kreatywna to praca umysłowa, więc pod żadnym pozorem, szczególnie w okresach tzw. kryzysu twórczego, nie można zapomnieć o zdrowych, pożywnych posiłkach, dobrym śnie i regularnym dotlenianiu. Nienormowany czas pracy i brak stałości etatu wymagają samodyscypliny, a w pewnym stopniu również kreatywności, która pozwoli w odpowiedni sposób dysponować środkami finansowymi, oszczędzać je i być przygotowanym na czas recesji.

Masz predyspozycje? Pomysł? Realizuj go, bo pracowici wizjonerzy zmieniają świat na lepszy, a przecież w naszej, polskiej naturze leży odwaga, tak potrzebna do realizowania śmiałych idei. Powodzenia!

__________________________________________________________________________________________________

 

Artykuł pochodzi z Magazynu Akademickiego „Koncept” i został opublikowany w ramach projektu ekonomicznego „Student na rynku”.

KONTAKT / AUTOR
Magazyn Akademicki
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.